Skolens historie

Bregnbjergskolen er en ny skole. I perioden fra 2011 til 2019, var skolen sammenlagt med Povlsbjergskolen (beliggende i den østlige ende af byen) – Skolens navn var Lagoniskolen.  Lagoniskolen var en skole med alle årgange fra bh. klasse til 9. kl. incl. specialklasser – Eleverne var fordelt på matriklerne, således at bh. kl. til 6. kl. var placeret på nuværende Bregnbjergskole og 7. – 9.på Povlsbjerg, som nu kaldes Ungeuniverset-Vojens.

Indtil 2011 hed denne matrikel også Bregnbjergskolen – den blev indviet i 1964 og fik dengang, navnet Bregnbjergskolen, fordi området, hvor skolen ligger hedder Bregnbjerg.

Bregnbjergskolen har stolte traditioner og vi er glade for, at skolen nu atter har fået sit navn tilbage. Vi vil leve op til den gode historie der gemmes i navnet.